Home of Lisa's Top Ten, the daily email that brings you the world.
DONATE
SUBSCRIBE

Lisa's Top Ten

Untitled(Required)

WaPo Issues Correction on Article Making False Claims About the Israeli Government

The correction states that the Post had not sought comment from Israeli officials before publishing the article.
Getty
Getty

Nearly six weeks after the Washington Post published an article with false claims about the Israeli government, the newspaper issued a correction Thursday.

The original story had claimed that Palestinian mothers in Gaza who receive authorization to leave Gaza for humanitarian reasons were forced to return to Gaza to reapply after their permits expired.

“In fact, it was not always necessary for mothers to return to Gaza,” the editor’s note attached to the story reads.

The note also states that the Post had not sought comment from Israeli officials before publishing the article.

Robert Satloff, executive director of the Washington Institute, thanked the Post editors on X for coming clean on what he called “two major journalistic errors.”

Satloff went on to criticize the Post for refusing to identify the hospitals or medical staff who made the claims.

“The Post is still relying on unnamed sources to make an unproven case against Israel. Despite this being, at its core, a good news story – about babies cared for across battle lines – the Post still insists on painting the Israelis as mean-spirited,” Satloff wrote.

Read More

Total
0
Shares
Related Posts